הגיע למשטרה לדווח על שוד, נתפס עם ג’וינט בכיס

צעיר תושב הצפון נאלץ לאבד את מקום עבודתו כמאבטח לאחר שנתפס עם ג'וינט ששכח בכיסו בעת שהגיע לתחנת המשטרה לדווח על מקרה שוד לו היה עד. המשרד לבט"פ קבע כי הוא מסוכן לציבור בגלל שהודה שהוא מעשן פעם בשבוע.

ע’, תושב קריית מוצקין בן 26, הגיע לפני כחצי שנה אל תחנת המשטרה על יחד עם חברו על מנת לדווח על מקרה שוד לו הם היו עדים, אך איבד את מקום עבודתו כמאבטח בגלל שנתפס בתחנת המשטרה עם ג’וינט ששכח בכיס מכנסיו.

לדבריו בעת שנכנס לתחנת המשטרה ביצע מאבטח ששהה במקום חיפוש על גופו, אז נתגלה הג’וינט בכיסו. הוא נלקח לחקירה ונפתח לו תיק בגין החזקת סם מסוכן.

הוא לא נדרש לשלם קנס לפי החוק החדש מאחר והמקרה אירע חמישה ימים לפני כניסת החוק לתוקף ב-1 באפריל, אך המשטרה כן דיווחה לרשויות על כך שע’ נתפס עם קנאביס ונפתח נגדו הליך פלילי.

בתגובה שלח המשרד לבטחון פנים הודעה לע’, לפיה רישיון הנשק שלו מבוטל, ובכך איבד כאמור את מקום עבודתו המחייב החזקת רישיון נשק.

“לאחר שמצאו את הג’וינט פתחו לי תיק במשטרה,” הוא מספר בשיחה עם מגזין קנאביס. “זה היה 5 ימים לפני שהחוק החדש (חוק הקנסות) נכנס לתוקף אז לא יכולתי לשלם קנס, אז נרשם לי תיק פלילי”.

לאחר כניסת חוק הקנסות לתוקף המיר ע’ את התיק נגדו לקנס כספי ושילם את הקנס בסך 1,000 ש”ח, אך הופתע לגלות שלמרות זאת במשטרה סירבו לבטל את דרישתם לפסול אותו מלהחזיק ברישיון נשק.

את ההודעה הרשמית על ביטול רישיון הנשק שלו קיבל ע’ מהמשרד לבטחון פנים בסוף חודש אפריל 2019 – כמה שבועות לאחר שנתפס עם הג’וינט וחמישה חודשים לאחר שקיבל את רישיון הנשק לראשונה בנובמבר 2018.

בהודעה על ביטול רישיון הנשק נכתב כי “הרישיון בוטל על פי המלצת משטרת ישראל בגין מידע אודות מעורבות באירוע סמים – נתפס ברשותו חומר החשוד כסם”.

ע’ לא ויתר בקלות ובחלוף חודש הגיש ערעור על ההחלטה, אך בתשובה סורב, זאת מאחר ולדברי המשרד לבטחון פנים: “בשנת 2019 העורר נבדק בכניסה לתחנת המשטרה ונמצאה בכיסו סיגריה מגולגלת ובתוכה קנאביס”.

עוד במכתב קבע המשרד לבטחון פנים כי “העורר הודה כי הוא משתמש בקנאביס בתדירות של פעם בשבוע לערך, ולפיכך ממליצים לדחות את הערר”.

למרות שאת רישיון הנשק שלו קיבל בסוף שנת 2018, צוין במכתב גם אירוע נוסף משנת 2015, אז נתפס עם מעט קנאביס לשימוש עצמי, כסיבה נוספת לדחיית הערעור.

אותו מקרה לא מנע מהמשרד לאשר לו רישיון נשק בשנת 2018, אך כן הוזכר כאמור כסיבה לדחיית הערעור שהגיש על הפסילה.

ע’ הגיש ערעור נוסף, שני, אך בתשובה דחה שוב בט”פ את בקשתו וקבע הפעם בתקיפות כי מדובר בסכנה לשלום הציבור. “במידה והעורר יישא כלי ירייה יהיה בכך סכנה לשלום הציבור,” נכתב.

אמו של ע’, א’, טוענת כי מדובר בעוול קשה שנעשה לבנה, שאיבד את מקום עבודתו רק בגלל ג’וינט ששכח בכיס ובזמן שבא לדווח על אירוע שוד.

“מדובר באדם שהיה לוחם בצבא, חייל מצטיין, משלם מיסים, נורמטיבי לגמרי, עובד חרוץ,” היא אומרת בשיחה עם מגזין קנאביס. “מה הפשע שהוא עשה? הוא מתוסכל מהרשויות, מהמדינה. הוא בכלל לא מעשן בעבודה, לא מעשן בחוץ, רק בבית. הכי מרגיז אותנו זה המשפט שנקבע כי הוא ‘מסוכן לציבור’.”

מהמשטרה אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה רק כי “החשוד בחר להגיע אל תחנת המשטרה כשברשותו סמים בניגוד לחוק ולאחר שאלה נתפסו כראיה במסגרת בידוק בטחוני המתבצע בכל מתקן משטרתי, נערכה אכיפה בהתאם.”

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר